maandag 31 maart 2014

Duatlon Geluwe

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens een bericht gepost heb, hierbij dus een korte samenvatting van de voorbije weken.

Het was de bedoeling om na een goede trainingsperiode in Tenerife de conditie aan te scherpen. De dag voor mijn vertrek kreeg ik echter tandpijn. Bij de tandarts was het verdict duidelijk, een abces met de tand trekken en een antibiotica kuur als gevolg . Alles behalve ideaal met andere woorden. Op Tenerife heb ik goed kunnen fietsen, maar de frisheid om op dezelfde dag nog een rustige duurloop te doen was er toch niet, ik mocht eigenlijk ook geen inspanningen doen. De week na Tenerife ontbrak bovendien ook de tijd om te trainen.

Met een klein hartje aan de start dus. Bij het eerste lopen was het gevoel goed, ik was mij ervan bewust dat ik niet in de eerste helft zou eindigen en mijn eigen wedstrijd moest lopen. Het doel was zo dicht mogelijk tegen de 14km/u lopen, wat achteraf niet 100% geslaagd bleek (13,21km/u gemiddeld).  Het fietsen was eenvoudig gesteld een ramp. Door een probleem met de pion (zat wat los) kon ik geen kracht zetten en dus ook niet vol tegenwind fietsen zonder dat de ketting oversloeg, zodat ik op de andere stukken mijn best deed om het kopwerk in ons groepje van drie op te knappen. Het laatste lopen was een marteling, ik moest moeite doen om niet te beginnen wandelen. Compleet uitgeput kwam ik als 125ste op 173 deelnemers over de meet.

Ik blijf met een gemengd gevoel zitten, ik deed wat ik kon maar door mijn niet ideale voorbereiding behaalde ik ook mijn doelstellingen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten