donderdag 22 mei 2014

Powerman Luxemburg (Diekirch)

Het is eindelijk zover, mijn eerste Powerman. We waren iets vroeger naar Diekirch gereisd om de omgeving (Diekirch, Ettelbrück, Echternach, ...) te verkennen, jammer genoeg was het de eerste dagen slecht weer. Op zaterdag verkende ik al eens het fietsparcours, het bleek lastiger te zijn dan het er vanuit de wagen uitzag, hierdoor werd ik toch wat onzeker want ik had me zeker niet optimaal kunnen voorbereiden de laatste weken.

Op Zondag was het stralend weer, ideaal om de confrontatie met mezelf en de omgeving aan te gaan. Pieter Rijnders, de latere winnaar was ondertussen ook op onze camping aangekomen. Ik startte vlot, maar zeker niet overmoedig het was tenslotte nog een lange dag. Het eerste lopen ging vlot, ik was dan ook verbaasd dat ik het vooropgestelde tempo van 4:30 min/km kon aanhouden. De wissel verliep goed, even bekomen want om de hoek lag een pittige klim van +/- 3 km (hellingsgraad tot 12%). Het klimmen ging goed maar zeker niet super, ik merkte dat de meeste deelnemers een kleiner verzet hadden gemonteerd waardoor ze iets soepeler konden klimmen. Boven wachte een eerste afdaling om vervolgens nog even te klimmen en aan de lange afdaling te beginnen. Na deze afdaling kon je kilometers licht golvend tempo maken om opnieuw aan de klim te beginnen die in totaal drie keer beklommen moest worden. Ik voelde me goed, maar hield toch enige reserve. Af en toe raapte ik een deelnemer op maar ik merk toch dat mijn fietsconditie nog niet op het oude niveau staat. Eenmaal aangekomen in de wissel begon de tweede loopproef. Ik vreesde hier in te storten zoals in Geluwe maar kon een mooi tempo aanhouden tot het einde. Tevreden kwam ik dan ook over de finish.

Deze Powerman wedstrijd deed me zin krijgen naar meer, temeer het elk voor zich is doordat er niet gestayerd mag worden. Dit jaar staat er geen Powerman meer op het programma en worden de winterduatlons een volgend groot doel, maar volgend jaar zien ze me zeker terug om beter te doen.

128ste op 238 deelnemers (3:27:48)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten