zondag 29 juni 2014

Recreatieve duatlon Wevelgem

Mijn eerste wedstrijd na de Powerman in Luxemburg. Ik was benieuwd hoe ik het hoge tempo op deze korte afstand zou verteren. Het eerste lopen ging zoals verwacht. Het was de bedoeling om een tempo van iets meer dan 14km/u te lopen wat gelukt is ondanks dat ik het gevoel had dat het toch niet zo goed ging. Het fietsen begon niet zo goed, ik had last van de omschakeling naar het fietsen en toen er iemand voorbij reed kon ik het tempo zelfs niet volgen. Wat later kwam ik erdoor en werd ik bijgehaald door een deelnemer van de duo's. De man reed eigenlijk iets te hard voor mij, maar om het tempo erin te houden nam ik over en uiteindelijk kwam ik er zelfs door zodat we vlot konden ronddraaien. We raapten verschillende deelnemers op, maar op 1 deelnemer na nam niemand over (proberen demarreren konden ze uiteraard wel :-s ). Het tweede lopen werd aan een deftig tempo afgewerkt maar veel extra zat er niet meer in. Ik finishte 25ste op 53 deelnemers en mag gezien mijn tijden niet echt ontevreden zijn. Op de loopwedstrijd in Zevergem binnen 2 weken zal ik onder de 20 minuten moeten kunnen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten