maandag 20 april 2015

Duatlon Ruddervoorde

Ik had voor de start al een zeker angst voor een snelle start, de werkelijkheid bleek nog erger. Na het startschot spurtte iedereen weg, ik had het gevoel stil te staan en had ook een verkrampt gevoel. Even dacht ik "ze zullen wel stilvallen", maar dit was op een enkeling na niet aan de orde. Ik liep verder en vond dat ik niet goed bezig was. Na de wissel reed ik de klim relatief rustig naar boven om van daar het tempo op te drijven en zoveel mogelijk atleten voorbij te rijden. Dit ging behoorlijk, ik fietste 10 à  15 atleten voorbij zonder te forceren. Het laatste lopen werd een ramp, ik had niet het gevoel krampen te hebben maar mijn spieren voelden zo gespannen en kort dat ik amper vooruitkwam. Hierdoor en mede door het gevoel dat ik niet goed bezig was konden me nog een 10-tal atleten voorbijlopen. Iets wat ik meestal kan voorkomen. Ik finishte teleurgesteld als 58ste op 75 deelnemers.

Ik was aanvankelijk heel ontevreden over mijn wedstrijd. Als ik het eerste lopen achteraf bekijk liep ik toch net geen 15km/u, iets waar ik vooraf tevreden over geweest zou zijn. Bij het fietsen reed ik in de middenmoot, dit kan beter maar is zeker niet slecht. Het laatste lopen was wel rampzalig, slechte dag of slecht verteerde wissel? Ik zal de komende weken best wat wisseltrainingen doen om deze overgang beter te verwerken, hoewel ik hier in het verleden amper problemen mee had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten