maandag 25 mei 2015

Duatlon Elsegem

Vandaag gestart in de duatlon van Elsegem, een kleinere wedstrijd waar zowel recreanten als enkele toppers aan de start staan. Het was vandaag niet anders, Rob Woestenborghs die in de streek woont was van de partij. Er stonden 139 atleten aan de start, ik stelde me op de derde rij zodat ik de toppers niet hinderde en zelf toch nog behoorlijk vooraan kon starten.

Het eerste lopen viel al bij al mee aangezien ik geen fan ben van deze korte afstand (slechts 3km). Ik liep net onder de 4 min/km wat voor mij momenteel niet slecht is, toch merk ik dat ik hier nog een pak werk heb. De wissel verliep zeer vlot, ik kocht me eindelijk eens triatlonschoenen en moet zeggen dat deze toch sneller aan je voeten zitten.

Na de wissel was ik op achtervolgen aangewezen aangezien ik tijdens het lopen alleen gevallen was en niet wou wachten op de lopers achter mij die vermoedelijk toch slechtere fietsers waren. Ik trok onmiddelijk door naar een tempo van +/- 40 km/u, niet evident door de vele wind en sommige delen vals plat. Ik raapte enkele atleten op en kreeg in de verte een groepje in het vizier. Ik kwam langzaam dichter maar raakte niet volledig op het wiel. Ik besloot niet te forceren voor het laatste deel en met succes, na de eerste ronde kwam een andere sterke fietser bij me en we reden het gat vlot dicht. Ondertussen was het groepje al flink uitgedund. Met vijf gingen we verder maar de andere drie waren minder sterk in het fietsen. In de laatste ronde haakte nog iemand af.

Onderweg naar de wissel deed ik mijn voeten uit mijn schoenen, het was de eerste maal dat ik dit doe maar het leverde me zeker een halve tot een minuut winst op. Het 2de lopen werd ik nog voorbijgelopen door enkele atleten, ik liep 4:20 min/km, niet slecht maar het mocht toch sneller. Ik werd uiteindelijk 67ste.

Al bij al mag ik tevreden zijn over de wedstrijd, aan het lopen is nog veel werk en n het fietsen heb ik nog veel progressiemogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten