dinsdag 18 augustus 2015

Loopwedstrijd Eke-Landuit

Enkele weken terug deed ik mee aan de loopwedstrijd in Eke-Landuit, een wedstrijd waar ik opnieuw mijn huidige besttijd moest kunnen verbeteren maar pech besliste er anders over. Het was een zeer regenachtige dag waardoor ik enkele deelnemers van de 10 kilometer op de 5 kilometer wedstrijd zag starten. Bij de nogal onverwachtse start was ik goed mee, maar na ongeveer een kilometer, toen ik al goed in mijn ritme zat,  kwam mijn veter (hoewel ik er een dubbele knoop  in gelegd had) los. Zo doorlopen was geen optie, dus vlug veter knopen. Op dat moment wordt ik voorbijgelopen door het groepje dat ik wou, en gezien de vorige wedstrijden kon volgen. Ik trek me vlug op gang en loop er vlug naar toe. Iets te vlug want ik moet wat te lang van de inspanning herstellen. Ik kan m'n tempo vasthouden maar voel dat ik me geforceerd heb. Op het einde pers ik er nog een sprintje uit voor de 14de plaats, maar m'n tijd van 18 min 54 sec blijkt niet volledig juist aangezien het parcours slecht 4,8 kilometer was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten