dinsdag 5 januari 2016

2016: Powerman, Powerman, Powerman.

2016 wordt een jaartje met opnieuw enkele deelnames aan Powerman wedstrijden. Mijn eerste doel ligt bij de Powerman van Luxemburg waar ik een pak beter wil doen dan vorig jaar (minstens 10 minuten sneller en dus finishen tussen de 50ste en 75ste plaats). Het volgende doel is de Powerman van Sankt Wendel in Duitsland, deze wedstrijd gaat over de dubbele afstand (10-120-20) en is dus een eerste kennismaking met het langere werk. Wat ik ervan moet verwachten weet ik niet, maar ik hoop geen groot verval te kennen t.o.v. Luxemburg.

Mijn deelname aan de Powerman in Ulm (DE) begin augustus  hangt af van de resultaten in Sankt-Wendel en nog enkele verbouwwerken. Eind dit jaar wil ik vast en zeker eens aan de start staan in Damme. Verder zal ik nog deelnemen aan enkele wedstrijden in Belgïe als voorbereiding (Geluwe, Ruddervoorde, Wevelgem, Elsegem,..) en uiteraard aan enkele loopwedstrijden. Tijdens de zomermaanden wil ik m'n tijd op de 5 kilometer verbeteren tot sub 18 minuten en in het najaar wil ik op de 10 kilometer onder de 39 minuten lopen. Misschien ambitieus gezien de vereiste progressie, maar dan weten we waarvoor we trainen bovendien zal ik na het eerste deel van het seizoen kunnen zien hoeveel progressie ik gemaakt heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten