maandag 24 oktober 2016

Reuzen van Wetteren

Gisteren stond ik aan de start van de crossduatlon het reuzeke van Wetteren, het kleine broertje van de reuzen van Wetteren een wedstrijd georganiseerd door mij club TDW. Mijn deelname was just4fun aangezien ik de laatste tijd heel weinig op het fietsen getraind had.

De start ging heel goed, ik liep rond de 15de positie en kon mooi tempo lopen zonder echt het gevoel te hebben te forceren. Net voor de wissel verloor ik de wedstrijd in de wedstrijd, Brecht mijn teamgenoot die éé minuut later als duo gestart was kon me nog net inhalen. Eens op de fiets moest ik er even inkomen, maar ik had niet het gevoel te diep gegaan te zijn, ik kon vlot tempo blijven rijden. Ik miste weliswaar wat kracht, maar dit bleek geen nadeel. Zeker als ik zag hoe sommige sterkere fietsers mij voorbijvlamden om zich dan in de eerste de beste modderstrook vast te rijden zodat ik ze terug kon inhalen. Ook de overgang fietsen-lopen verliep goed, ik kwam vlug in mijn tempo. Achteraf had ik wel spijt dat ik niet net iets sneller liep aangezien de top-10 niet zover weg was. Ik zal het nooit weten of ik het gehaald zou hebben, maar was tevreden met mij 13de plaats op 69 deelnemers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten