donderdag 10 november 2016

Veldloop Waregem

Vorig weekend stond ik aan de start van een veldloop in Waregem bij de vrije sporters. Dit is een West-Vlaamse atletiekvereniging die niet aangesloten is bij de Vlaamse Atletiekliga maar waarbij toch meedere West-Vlaamse clubs aangesloten zijn.  Het moet ondertussen meer dan 15 jaar geleden zijn dat ik nog eens aan deelnam aan een veldloop, ik keek er dan ook naar uit.

Ik ging van start bij de Senioren 2, deze liepen samen met de Senioren 1 en de Junioren. Bij de start is het zoals steeds de beste plaats zoeken om de kortste weg af te leggen na de eerste bocht. Eenmaal het startschot gegeven was ging ik vlot mee naar voren zonder me op te blazen, ik kwam als 13de aan het keerpunt. Na de start vond ik vlug het goede ritme, ik moest nog 2 trager gestarte lopers voorbijlaten maar viel nooit stil en kon een goed tempo aanhouden tot de finish. Ik werd 15de op 31 deelnemers en 7de op de 17 deelnemers in mijn reeks. Ik was tevreden met het resultaat, temeer ik de laatste jaren nooit sneller liep op een wedstrijd met gelijkaardige afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten