zondag 26 maart 2017

Duatlon Geluwe

Geluwe is voor duatlon wat de Omloop Het Nieuwsblad is voor het wielrennen, de eerste belangrijke afspraak. Aangezien het nog vroeg op het seizoen is start ik in de sprintwedstrijd.

Het weer is goed, de zon schijnt maar er zit zoals gewoonlijk veel wind. Aangezien de wind op het parcours vrij spel heeft is het dus opletten om niet stikkappot te beginnen aan de toch wel lastige fietsproef waarbij we 6 maal een passage over de snelwegbrug en 3 maal een kasseihelling onder de wielen geschoven krijgen en er bovendien amper beschutting is voor de wind. Aangezien ik me ook niet superfit voelde besloot ik niet te snel te starten. Na de eerste loopronde bleek dit niet de goede keuze, de lopers rond mij waren aan het stilvallen en het groepje voor mij bijhalen was een risico. Ik besloot iets te versnellen zonder mij op te blazen maar kwam niet dicht genoeg waardoor ik na de loopwissel niet kon aansluiten bij de groep voor mij en besloot tempo te rijden tot ik ingelopen werd. Bij de groep achter ons gingen 2 Franstalige land stevig tekeer, de ene alleen met de benen bij de andere was er het nodige geroep bij - steeds gezellig. Ik reed mee maar liet me niet gek maken. Bij de derde passage over de brug werd er versneld. De man die geen 2 seconden kon zwijgen reed ons groepje van 5 kapot, ik kwam net van kop. De gast voor mij stond direct geparkeerd en de man ervoor werd ook gelost. Aangezien ik niet beter was dan mr. babbelwater moest ik wachten tot de afdaling en het stuk plat om het gat te dichten, helaas bleef ik wat hangen. Ik besloot niet op te geven want ze reden naar een groepje toe en op de kasseihelling had ik nog een kans. Ik kwam effectief dichter op de helling maar kon niet aansluiten. Op het stuk hierna zat de wind fel in het nadeel zodat verder aandringen geen zin had. Eigen tempo zoeken en alleen verder dan maar. Wat later kwam nog iemand aangesloten en konden we nog 2 atleten inhalen die in de groep voor ons gelost waren. Doordat ik niet zo'n goed gevoel had bij m'n resultaat heb ik het laatste lopen gewoon vlot afgelegd zonder aan te dringen om nog iemand in te halen.

Ik werd 16de op 37 deelnemers en bleek achteraf een mooie progressie gemaakt te hebben ten opzichte van vorig jaar. Ik liep in de eerste loopprijs 1 minuut en 27 seconden sneller. Tijdens het fietsen reed ik 42 seconden sneller terwijl ik nu in gelijkaardige weersomstandigheden meer alleen reed. Tijdens het laatste lopen liep ik enkele seconden trager, maar dat was eerder aan m'n motivatie te wijten. Het vele trainen heeft met andere woorden toch z'n vruchten afgeworpen ondank het feit dat ik geen goed gevoel had en ik niet tevreden was over de fietsproef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten