maandag 17 april 2017

Duatlon Ruddervoorde

Gisteren stond ik aan de start van de non-drafting duatlon van Ruddervoorde, een sprintwedstrijd.

Het eerste lopen ging goed, ik liep deze eerste run zelfs sneller dan ik de voorbije jaren een 5 kilometer wedstrijd liep. Na de wissel was het iets minder op een kruising was niet duidelijk of ik rechtsaf of rechtdoor moest en de seingevers waren niet aan het opletten. Hier verloor ik achteraf gezien enkele cruciale seconden, want kort hierna werd ik ingehaald en doordat ik niet direct in m'n tempo geraakte moest ik een gat laten. Het verdere verloop van de fietsproef was goed, maar ik was niet goed genoeg om terug te komen. Ik merk dat ik op deze korte wedstrijden explosiviteit mis want ik reed elke ronde iets sneller i.p.v. te vertragen. Tijdens de laatste ronde werd ik nog voorbijgefietst, maar nu kon ik hem in het vizier houden. Na de wissel had ik niet zo'n goed gevoel maar het tempo lag nog behoorlijk hoog waardoor ik hem opnieuw kon voorbijlopen en vlot achterlaten.

27ste op 47 deelnemers, niet goed maar omwille van mijn goede loopproeven kan ik er wel mee leven. Op naar de langere wedstrijden en hopen dat het fietsen daar beter gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten