zondag 25 maart 2018

Duatlon Geluwe

Het is ondertussen een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar dat wil niet zeggen dat ik stilzat. Ik heb dit jaar weliswaar geen winterduatlons meedaan maar werkte wel aan mijn conditie en gewicht. Het doel is goed te zijn in Almere en Kortrijk en we zijn goed bezig om dit te doen lukken.

Voor we zover zijn is er natuurlijk altijd de eerste duatlon van het jaar in Geluwe waarbij we 6 maal over de grote brug moeten en 3 maal over een kasseihelling in een landschap waar de wind steeds vrij spel heeft.

Het startschot wordt gegeven, we starten stevig maar ik moet meer lopers laten gaan dan me lief is. Ik loop stevig door, maar heb het gevoel dat ik niet echt diep kan gaan. Naar het einde van de eerste ronde kijk eens rond om te kijken wat me te doen staat: een beetje inhouden of toch nog iets versnellen. In Geluwe wil je namelijk niet alleen aan de fietsproef beginnen want dan ben je een vogel voor de kat. Het wordt versnellen want er lopen nog een aantal lopers voor mij die ik kan bijbenen. Dit gaat vlot, de laatste halve ronde blijf ik gewoon in de groepje want de andere groep is te ver en ertussen zitten alleen eenzaten.

Na de wissel zijn we met twee weg. Mijn metgezel trekt stevig door, iets te stevig naar mijn mening. Ik neem over maar besluit me niet te forceren aangezien we toch bijgehaald zullen worden door  het groepje achter ons. Na een halve ronde worden we door twee fietsers bijgehaald. Sterke fietsers want de ene probeert ons er af te rijden maar het lukt niet. Hij rijdt op zo'n 10 meter, we blijven ronddraaien en wanneer we na een ronde twee fietsers inhalen geeft hij het op. We komen terug samen maar hij blijft doortrekken. Dit blijft zo duren tot de wissel. Deze was voor mij niet ideaal. Ik was te laat uit mijn schoenen en wisselde als laatste.

Het laatste lopen daarentegen ging vlot. Ik kon de anderen één voor één bijhalen en we gingen met drie naar de meet. Ik probeerde eens te versnellen, maar kreeg het gevoel dat de andere twee sterker waren. De laatste 200 meter deed ik een nieuwe poging met succes. Ik kon mijn twee kompanen achterlaten en zette ze nog op 7 en 13 seconden. Ik werd 12 op 44 deelnemers.

Ondanks de mindere start ben ik tevreden over mijn wedstrijd, ik werd twaalfde en was meer dan een minuut sneller dan vorig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten