maandag 14 mei 2018

Dwars door Brugge

Gisteren nam ik deel aan de 15 kilometer op de stadsloop van Brugge als voorbereiding op het Belgisch kampioenschap in Almere. Ik had wat schrik dat ik in de massa moeilijk ging kunnen opschuiven maar ik kon me bij de start net na de twee prioritaire startboxen plaatsen om te starten. Na een vertraagde wandelstart van ongeveer een minuutje kwam ik op gang. Ik vond vlug een goed tempo en haalde de ene na de andere loper in. Soms vroeg ik mezelf af of ik niet te rap liep, maar dit leek mee te vallen. Het inhalen ging door tot rond kilometer 4 à 5, daar vond ik een groepje dat net iets trager liep maar toch stevig doorliep. Tot kilometer 8 liep ik vlot mee, daarna twijfelde ik soms of ik het ging volhouden hoewel m'n hartslag zeker niet te hoog was. In de laatste kilometer had ik nog voldoende marge om te stervende zwanen voor mij voorbij te lopen en op een 99ste plaats te eindigen op ongeveer 2800 deelnemers in een tijd vaan 57min34sec. Beter dan verwach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten