donderdag 3 oktober 2013

Reuzen van Wetteren crossduatlon: 29 september 2013

D-day, na al die jaren terug aan de start van een wedstrijd was ik benieuwd waar ik zou eindigen. Het doel was om in de eerste helft te eindigen aangezien mijn loopsnelheid nog niet denderend was. 

Eens aan de startlijn vroeg ik mezelf toch even af, "wat doe ik hier, waar ben ik aan begonnen". Enkele minuten later gaf Pieter het startschot. Het pak spurtte naar de smalle doorgang. Ik besloot om vlot te starten, maar zeker niet te forceren. Het lopen ging relatief vlot over een mooi parcours, ik heb geprobeerd enkele lopers te volgen maar eens ik zag dat ze te snel gingen haakte ik af en liet ze stelselmatig uitlopen. Na de wissel begon het mountainbiken, vlammen zoals vroeger na een wissel was er niet bij. Bij het mountainbiken kon ik goed doorrijden, maar voor de passages tegenwind hield ik toch in de gaten dat ik niet alleen kwam te zitten zodat ik soms net voor zo'n passage eens een gat moest dichtvlammen. Soms eens een banaal valpartijtje voor me, maar deze kon ik telkens ontwijken. Het fietsen viel al bij al mee. Over nu naar de laatste loopproef, die ik achteraf bekeken te traag afgewerkt heb. Ik startte langzaam maar kon op het einde nog behoorlijk het tempo opdrijven.

Al bij al viel deze eerste wedstrijd behoorlijk mee. Ik werd 52ste op 102 gefinishte deelnemers en haalde dus net mijn doel niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten