dinsdag 30 september 2014

De reuzen van Wetteren, een jaar later...

Vorig jaar was deze wedstrijd georganiseerd door mijn club TDW de eerste wedstrijd na een lange periode van inactiviteit. Tijd dus om eens te kijken of we progressie gemaakt hebben.

Mijn voorbereiding was niet denderend, ik liep de voorbije 2 maand amper maar fietste wel elke dag naar het werk zodat de conditie niet helemaal weg was, het was dus afwachten naar het resultaat.

De eerste loopproef verliep vlot, ik hoefde niet diep te gaan en kwam als 35ste in de wisselzone. De fietsproef ging goed, maar door "sukkelende" collega's liep het niet zo vlot en werd de doorgang soms volledig versperd zodat er volk kon terugkomen. Ik reed uiteindelijk naar de kop van het groepje van 10-15 man en begon goed tempo te geven en bleef druk zetten. Hierdoor en mede doordat ik enkel nog kleine foutjes maakte konden we met drie wegrijden en beginnen ronddraaien. Ik kwam rond de 35ste plaats in de wissel. De overgang naar het lopen ging vlot en in de laatste 2 kilometer deed ik er alles aan om de tegenstanders die ik in het vizier kreeg in te halen. Ik werd 29ste op 93 deelnemers.

Een jaar na m'n eerste deelname kan ik stellen dat ik progressie gemaakt heb en zowel fietsen als lopen. Vooral mijn tweede loopproef is opvallend beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten