donderdag 18 juni 2015

Duatlon Wevelgem

Deze wedstrijd stond bij het begin van het seizoen op m'n lijst van belangrijke/leuke wedstrijden aangezien het een niet stayer-wedstrijd was. Al van bij de start was de situatie niet optimaal, ik had immens veel last van de warmte. Tijdens het lopen goot ik telkens een beker water over mijn hoofd maar dit hielp slechts kortstondig en hoewel het lopen behoorlijk ging had ik geen goed gevoel. Bij de overgang naar het fietsen had ik moeite om de hartslag wat lager te krijgen maar na een tijdje begon alles wat vlotter te lopen hoewel het tegenwind niet ging zoals ik wou. Tijdens de derde en laatste ronde liep het helaas mis. Ik haalde een beduidend tragere atleet in en hield even rechts om mijn bocht aan te snijden, op dat moment versnelt hij en steekt me langs rechts voorbij. De official had volgens mij alleen dit laatste gezien en gaf me een blauwe kaart (ik vroeg waarom en legde mijn manoevre uit, maar het mocht niet zijn. Hoewel ik twijfel merkte besloot hij niet op zijn beslissing terug te komen). Even dacht ik aan stoppen omdat ik me geflikt voelde, maar na wat aarzelen vesnelde ik terug en binnen de minuut had ik de toffe mede-atleet ingehaald en achtergelaten. Na de wissel mocht ik 2 minuten in de penalty-box wachten (excuses voor mijn gezaag bij de official van dienst) en vervolgens mij looprondes afwerken. Deze laatste twee rondes ontbrak de motivatie wat, ik liep gewoon tempo maar had geen zin meer om echt door te bijten.

Uiteindelijk werd ik 55ste op 77 deelnemers. Niet echt een plaats waar ik vrede mee kan nemen, deels door het warme weer deels door de straftijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten