zaterdag 11 juli 2015

Loopwedstrijd Zevergem


De Loopwedstrijd in Zevergem is een jaarlijkse vaste afspraak om de conditie eens vast te stellen in competitie en mijn progressie te bekijken. Het is een mooi parcours met kort na de start een grote brug die overwonnen moet worden, hier is het kwestie van niet te forceren om de rest van de wedstrijd vlot te kunnen doorlopen. Tijdens het opwarmen ondervond ik meer last van het warme weer dan vorige week (hittegolf), de lucht was zeer droog.

Ik probeerde me vooraan op te stellen, maar aangezien een groot deel van de lopers voor de startlijn kwam staan stond ik al vlug wat te ver naar achter zodat ik op de smalle startstrook door het gras moest opschuiven. Eenmaal aan de brug besloot ik goed dor te lopen maar me niet te forceren, bergaf liet ik me dan wat "bollen" om vervolgens een goed tempo te lopen. Ik had een goed gevoel en werd niet voorbijgelopen, iets wat me anders wel overkomt. Wie me voorbijkwam kon ik bijhouden en vervolgens achter me laten. Halfweg kon ik er nog enkelen voorbijgaan en in de laatste kilometer kon ik nog wat versnellen. In de eindspurt ging nog één persoon me voorbij.

Ik beëindigde de wedstrijd in 19:35, een tijd die aansluit bij de watersportaanloop van anderhalve maand terug. Ik ben er niet echt op vooruitgegaan maar de conditie is zeker stabiel gebleven ondanks de mindere loopkilometers de voorbije maand. De volgende afspraak wordt waarschijnlijk de duatlon van Loenhout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten