dinsdag 5 juli 2016

Een tijdje niks gepost

Het is al een tijdje geleden, ik deed nog niet zoveel wedstrijden mee aangezien ik een tijdje redelijk vermoeid was.

Begin dit jaar startte ik in Geluwe in de sprint duatlon. Ik had gedurende de hele wedstrijd een goed gevoel, maar vond toch dat ik in het fietsen nog veel moet en kan verbeteren. Ik werd 27ste op 69 deelnemers.

In April deed ik mee aan de watersportbaanloop waar ik 36ste werd op 404 deelnemers in een tijd van 19 minuten en 42 seconden, toch een halve minuut trager dan vorig jaar. Maar aangezien de focus dit jaar op duurtrainingen lag kon ik er wel mee leven.

Net voor de Powerman in Hosingen werd ik wat ziekjes, ik startte toch maar voelde me nooit echt super tijdens de wedstrijd en de vele wind deed er ook geen goed aan. Ik legde de wedstrijd ongeveer in gelijk tempo af als vorig jaar wat gezien de omstandigheden niet slecht was. Ik finishte 132ste op 228 deelnemers.

En dan, de powerman in Sankt Wendel....

...met als hoofddoel finishen. De afstand (10 km lopen - 120 km fietsen - 20 lopen) en het zware loop- en fietsparcours met de vele hoogtemeters maakten de wedstrijd zeer lastig. Ik had bovendien niet echt veel volumetrainingen kunnen doen.Het eerste lopen in een rustig maar vlot tempo afgelegd samen met landgenoot Kris Acx. Vervolgens kwam het fietsgedeelte, 3 rondjes van 40 kilometer met in het eerste deel enkele pittige beklimmingen (320 Watt trappen en slechts 10 km per uur rijden zegt wel iets over de steilheid). Na anderhalve ronde kwam er een kleine tegenvaller, de drinkbussen waren op en dus moest ik stoppen om mijn drinkbus bij te vullen aangezien ik zonder drinken zat. Dit kon toch beter aangezien de profs hier nog eens moesten voorbijkomen. Tijdens de laatste ronde had ik last van krampen tijden het fietsen waardoor ik wat meer op mijn rechterbeen moest duwen, maar we overleefden alle hellingen.
Na de wissel kwam het zwaarste deel, 20 kilometer lopen met 600 hoogtemeters. De opdracht leek simpel, op eigen tempo naar de finish, de hellingen zorgden er echter voor dat er soms wel eens overgegaan werd op wandelen omdat lopen niet sneller meer ging in de zware stroken bergop (merci Robrecht Paesen en Jan Goddaer voor de aanmoedigingen!) . Halfweg de voorlaatste ronde ging het terug vlotter, ik haalde de deelnemer voor me in, liet hem vlot achter en kreeg Kris Acx terug in het vizier. Beetje versneld om er wat vlugger bij te komen en samen naar de meet te lopen. Ik werd uiteindelijk 52ste op 76 deelnemers (profs niet meegeteld)
Volgens jaar opnieuw? Misschien wel, maar dan doe ik toch wat meer lange duurtrainingen. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten