dinsdag 21 augustus 2018

Gravelines (FRA) en Weyer (AUT)

Begin juli nam ik deel aan de Chtriman 111 in Gravelines. Een wedstrijd over 10 km lopen 90 fietsen en 10 lopen. De wedstrijd verliep ondanks de intense hitte goed, ik legde in een degelijke eerste loopproef af. Bij het fietsen kom je zoals steeds tussen iets tragere triatleten terecht waardoor je je een weg naar voren moet banen tussen tragere fietsers. Dit lukte vrij vlot, ondanks het feit dat er teveel groepen gevormd werden die moeilijk in te halen waren. De tweede loopproef leek stroef te gaan maar ik kon vlot de andere atleten voorbijlopen. Ik werd uiteindelijk 9de.

Na een tussenstop in de Vlaamse Ardennen voor de Mountainbike van Vlaanderen ging de trip naar het mooie Weyer in Oostenrijk voor de enige Powerman dit seizoen. We logeerden Maria Neustift met vanop ons balkon een prachtig zicht op de omgeving. De wedstrijd had een zeer sterke bezetting: 7 atleten uit de top-12 van de wereldranking waren aanwezig. Ik stelde me vooraan op omdat het na de start vlug smaller werd. Eens het startschot gegeven ging ik even mee met de meute om daarna over te schakelen op mijn eigen tempo. Door de hitte verliep dit niet zo vlot, het duurder tot de derde ronde (van de drie) vooraleer ik een goed gevoel kreeg bij het lopen. Na de wissel verliep ook de overgang naar het fietsen niet zo vlot, ik had een stram gevoel in de heupen waardoor ik wat kracht miste in de tussenstukken. De eerste klim ging vrij vlot, hoewel hij veel langer leek te duren dan tijdens de verkenning en de piek tot 18% vrij stevig was. Boven op de top wachtte een goed georganiseerde bevoorradingspost en een supersfeer in het dorpje. Klaar voor de afdaling, iets waar ik niet zo'n held in ben maar wat me deze keer wel lukte. Na de afdaling volgde een golvend tussenstuk tot de volgende klim, hier miste ik wat kracht door de pijn in de heupen. De tweede klim dan, iets korter maar gemiddeld wat steiler. Op het nummer "Killing in the name of... van Rage Against The Machine" reed ik langs een feestende bende de berg op (alle atleten mochten een nummer kiezen en ik koos dit nummer). Na de afdaling volgde opnieuw een tussenstuk en in het dorpje "Anger" was er iets raar aan de hand mijn fiets bolde niet goed meer. Lek? Remmen Slepen? Niets van dit alles, vermoedelijk een lokale kwelgeest in het asfalt :-). De tweede ronde verliep vlot ondanks het feit dat de atleten van de korte afstand nu ook op het parcours zaten. Ik kreeg wel wat last van mijn rug maar bergop had ik hier weinig hinder van. Eenmaal terug in de wisselzone begon de laatste loopproef. Het was ondertussen nog warmer geworden dus besloot ik enige reserve in te bouwen. Ik liep de eerste twee rondes met enige reserve en trok de laatste nog wat door. Ik werd uiteindelijk 35ste op 130 deelnemers, niet de beoogde top-25 maar ik mag er gezien de stevige concurrentie ook niet ontevreden mee zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten