zondag 30 november 2014

Trail run Kluisbergen

Gisteren ben ik gestart in de trail run van Kluisbergen. Er waren opnieuw een heleboel atleten. Ik nam deel aan de 12 kilometer, een wedstrijd die tevens gold als het Belgisch kampioenschap gold voor de studenten. Mijn doelen lagen lager. Ik zou de wedstrijd opvatten als een intensieve training.

Bij de start stond ik goed vooraan zodat ik onmiddellijk op mijn plaats in het pak terechtkwam en geen energie moest verspillen met inhalen van tragere lopers. Het lopen ging vlot, de vlakke stukken tempo aanhouden, naar beneden goed rollen en naar boven niets forceren, het bleef uiteindelijk een training. Na het eerste deel van de wedstrijd gaf het dan ook een goed gevoel om te zien dat verschillende deelnemers al veel te diep waren gegaan en moesten overgaan tot wandelen. Bij trailrunning is doseren dan ook de boodschap.

Het bleef goed gaan, ik had zelf het gevoel dat ik nog een ronde kon lopen, training geslaagd. Ik werd uiteindelijk 38ste op 145 deelnemers en liep 9 minuten sneller dan vorig jaar hoewel ik de indruk had dat de omloop iets korter was. Mijn gemiddelde snelheid lag op 11,4km/u ten opzichte van 10km/u vorig jaar en dat terwijl ik veel minder diep gegaan was. Een opsteker na het mindere gevoel in de wedstrijd van vorige week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten