zondag 24 november 2013

Crossduatlon Wachtebeke: 24 november 2013

Een relatief warme dag en een beetje zon, wat een verschil met vorige week. Vandaag stond mijn laatste duatlon van het jaar op het programma. Ik was wat nerveus omwille van de iets langere afstand en besloot net als vorige week om mijn tempo te lopen maar niet in de snelle 'wave' van de groep mee te gaan. Het lopen ging vlot, maar aa enkele honderden meters had ik helaas de verkeerde kant van de weg gekozen. Hierdoor moest ik door een grote plas lopen en waren mijn schoenen verzopen. Niet zo een goed begin, gelukkig had ik er tijdens het verdere verloop van de wedstrijd geen hinder van. De volledige run kon ik het vooropgestelde tempo mooi volhouden.

Na een relatief vlotte wissel begon het mountainbiken. Ik zat even alleen, maar zag een groepje achter mij. Aangezien op dit stuk van het parcours de wind geen onbelangrijke rol speelde besloot ik me te laten inlopen. Het draaide goed rond in het groepje en het parcours lag er redelijk berijdbaar bij. Op een kort knikje moesten we van de fiets omdat er teveel modder was, maar dit hoort er bij. Enkele kilometers verder hoorde ik mijn voorligger roepen om rechts te houden wat ik ook deed, er lag iemand op de grond en net toen ik voorbijkwam stond hij recht. Getver, voet aan de grond en groepje gaan vliegen. Ik zette alleen mijn weg verder en werd na enkele kilometers door een ander groepje ingelopen, met hen zou ik de wisselzone bereiken.

In de wisselzone speelde ik een twintigtal seconden kwijt doordat ik gedesoriƫnteerd was en de verkeerde gang inliep. Het lopen na de wissel ging vlot, ik was verbaasd van het tempo dat ik kon lopen. Ik liep niet zoveel trager dan de eerste run, hoewel ik de volledige wedstrijd vol doorgegaan was. Een opsteker dus.

Al bij al mag ik stellen dat mijn lopen erop vooruit gaat en ik nog wat achterstand heb in het fietsen. De lengte van de wedstrijd bleek geen probleem te zijn. Volgende week de trail run in Kluisbergen -just for fun- en daarna verder opbouwen naar volgend seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten